استفاده از کلنگ کوهنوردی و شیوه های درست استفاده از کلنگ کوهنوردی

نویسنده : admin

1674

زمان مطالعه : دقیقه
نقد و بررسی

12اکتبر2023|48: 11

استفاده از کلنگ کوهنوردی

استفاده از کلنگ کوهنوردی یکی از موارد مهم برای کهنوردان است. برای بسیاری، کلنگ کوهنوردی نمادی از کوهنوردی است و تصاویری از قله های پوشیده از یخ، سنگ پراکنده و پوشیده از ابر را به تصویر می کشد. چه برای تعادل از آن استفاده کنید و چه برای ترمز و جلوگیری از سقوط، یک ابزار ایمنی ضروری برای ماجراجویان است.
چرا از بیل استفاده کنیم؟ پس از این اصول مهم، تبر یخی کوهنوردی سطح دوم حفاظت را به شما می دهد. این ابزار چندین کاربرد دارد:

راه های استفاده از کلنگ کوهنوردی

به عنوان نقطه تعادل

برای ایمنی بیشتر هنگام بالا رفتن (دسته را بکشید یا داخل یخ فرو کنید.)
مهمترین چیز این است که از رفتن به حالت ترمز خودداری کنید.
شما باید با خیال راحت صعود کنید. هیچ مقاله یا ویدیویی نمی تواند جایگزین آموزش و تجربه مناسب شود.برای خرید بهترین مدل های جعبه ابزار با ما تماس بگیرید.

زمان استفاده از کلنگ است
زمان بسته بندی و حمل یک تصمیم شخصی است که بر اساس ارزیابی شما از عوامل بسیاری، از جمله شرایط برف، زاویه شیب، توانایی های خود، اتفاقی که در صورت سقوط رخ می دهد و میزان تحمل خطر شما، است. جهت خرید کلنگ با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
در اینجا چند عامل وجود دارد که ممکن است بر تصمیم شما برای استفاده از کلنگ تأثیر بگذارد:
• زمین بسیار شیب دار، آب و هوای زمستان تغییر کرده است، یا شما بسیار خسته هستید، زیرا احتمال سقوط افزایش می یابد.
• عواقب سقوط شدیدتر است زیرا در پایین شیب سنگ و سنگ وجود دارد و شما در مسیر طولانی سقوط خواهید کرد. برای خرید تیوپ فرغون یزد تایر با ما تماس بگیرید.
اگر تصمیم به استفاده از کلنگ دارید، مهم است که آن را از بسته خود خارج کرده و قبل از اینکه در شرایط سخت قرار بگیرید آماده باشید. منتظر نمانید تا در یک شیب بایستید و سپس کلنگ خود را بگیرید. اگر لیز خوردید و افتادید، از کلنگ خود برای جلوگیری از سقوط استفاده کنید. به این کار می گویند شکستن.

سوخما

انتهای تیز و نوک تیز پایین یک تبر یخی است. برای لگد زدن و چرخاندن برف یا یخ، حرکتی ماهرانه و دقیق برای ترمز استفاده می شود.

بیل

این بخش عریض و بیل مانند عمدتاً برای ایجاد پله ها یا برش های افقی در یخ یا برف استفاده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات مورد نیاز دوچرخه کوهستان این مطلب را مطالعه کنید

بدن

دستگیره های مستقیم برای کوهنوردی عمومی ایده آل هستند زیرا به شما امکان می دهند از کلنگ به عنوان چوب زیر بغل در مناطق کم زاویه استفاده کنید و در مواقعی که به خود تکیه گاه یا کارگاه نیاز دارید به راحتی قابل استفاده هستند. برف می بارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابزارهای مهم برای باغبانی این مطلب را مطالعه کنید.
دسته های منحنی دارای انحنای کمی هستند که به شما این امکان را می دهد که هنگام کندن برف دست خود را از برف دور نگه دارید. آنها بهترین گزینه برای مناطق شیبدار هستند. (دسته های تبر یخچال دارای منحنی قابل توجهی برای حرکت نوسانی ارگونومیک تر هستند.)

وسایل مورد نیاز استفاده از کلنگ کوهنوردی

سنبله لبه تیز تبر است که برف و یخ را قطع می کند. از آن برای ایجاد پشتیبانی ایمن هنگام راه رفتن یا کمک به فرو بردن تبر در یخ برای پشتیبانی یا نجات استفاده می شود. برای خرید تیوپ فرغون ایران یاسا با ما در تماس باشید.

اگر تصمیم استفاده از کلنگ کوهنوردی دارید، مهم است که آن را از کیف خود خارج کرده و قبل از مواجهه با هر چالشی آماده کنید. برای خرید انواع تیوپ فرغون با ما تماس بگیرید.

تیغه

هنگام استفاده از کلنگ کوهنوردی تیغه، انتخاب شما در نوک انگشتان شماست. از آن برای مهار یا متعادل کردن خود استفاده کنید و در صورت لغزش یا سر خوردن آماده توقف باشید. دو لولا اصلی وجود دارد:
ترمز: در این قسمت تیغه در عقب و بیل در جلو قرار دارد. انگشت شست خود را زیر تیغه و انگشتان دیگر را روی تیغه قرار دهید.
پراس: اگر خوشحال هستید، دست شما در وضعیت ترمز قرار دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید تیوپ فرغون پارس گلدیس با ما تماس بگیرید.
کراس: وقتی در مسیرهای شیب دار رانندگی می کنید، نمی توانید تیغه را در برف فرو کنید. اما هنوز هم می توانید یک مارپیچ در برف فرو کنید.

استفاده از کلنگ کوهنوردی

پالا

استفاده از کلنگ کوهنوردی در این حالت تیغه به سمت جلو حرکت می کند. قسمت بزرگی از کف دست خود را روی سر انتخاب قرار دهید، انگشت شست و سبابه باید زیر تیغه باشد. جهت خرید بیل اتروکس با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
فرآیند: ایمنی بیشتری را در هنگام ایستادن فراهم می کند زیرا می توانید در حالت ایستاده تیغه را به داخل شیار بلغزانید.
معایب: برای تسلط بر موقعیت ترمز، تمرین کنید زیرا باید سر ترمز را حرکت دهید. برای خرید انواع لاستیک فرغون با ما تماس بگیرید.
برای کمک از کلنگ استفاده کنید.
هنگام بالا رفتن از یک شیب، پیک را در دست بالا نگه دارید و از آن مانند یک میله کوهنوردی برای پشتیبانی بیشتر استفاده کنید. هنگامی که در سربالایی راه می روید، برای حفظ تعادل در هر مرحله انگشتان پا را در زمین فرو می کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *