همه چیز درباره دوچرخه های کوهستانی و تجهیزات مورد نیاز آن ها

نویسنده : admin

12987

زمان مطالعه : دقیقه
دسته‌بندی نشده

26مارس2023|38: 10

تجهیزات مورد نیاز دوچرخه کوهستان

تجهیزات مورد نیاز دوچرخه کوهستان موضوع این هفته سورین گلدیس می باشد. دوچرخه سواری در مسیرهای کوهستانی کاملا متفاوت از دوچرخه سواری در مسیرهای صاف و هموار است. مسیرهای کوهستانی مسیرهای پر فراز و نشیبی هستند که زمین شان پر از سنگلاخ و ناهمواریست. به همین دلیل برای عبور از مسیرهای کوهستانی باید از دوچرخه کوهستانی که دارای کمک فنر و ضربه گیر است استفاده کنید. ایمنی در مسیرهای کوهستانی یک شوخی نیست بلکه یک الزام جدی است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید تیوپ فرغون پارس گلدیس با ما تماس بگیرید.

تجهیزات مورد نیاز دوچرخه کوهستان

کافیست تعادل دوچرخه را برای لحظه ای از دست بدهید؛ اتفاقات ناگواری ممکن است رخ دهد. دوچرخه های کوهستان هر چند که از بهترین برندها خریداری شوند اما دارای لوازم و تجهیزات ایمنی نیستند. به همین دلیل باید به هنگام خرید دوچرخه کوهستان این تجهیزات را نیز تهیه کنید.

معروف ترین دوچرخه های کوهستان

از جمله معروف ترین دوچرخه های کوهستان می توان به دوچرخه دانهیل، دوچرخه های استقامتی و دوچرخه های ATB اشاره کرد. دوچرخه های دانهیل برای سراشیبی عالی هستند و به موجب وزن سنگین و مقاومت بالایی که دارند استفاده از آن ها در سربالایی غیر ممکن است. 

دوچرخه های استقامتی  اما دارای وزن سبکی هستند و برای مسیرهای سنگلاخ کوهستانی انتخابی بی نظیراند. دوچرخه های ABT نیز همان دوچرخه های شهری هستند که می توان از آن ها هم در مسیرهای صاف و هم در مسیرهای کوهستانی، جنگل ها، چمنزارها و دشت و کویر استفاده نمود. با این حال استقامت آن ها به اندازه کراس کانتری و دانهیل نیست.

چراغ دوچرخه یک تجهیز ضروری است

از جمله ضروری ترین تجهیزات ایمنی که باید برای دوچرخه های کوهستانی خریداری کنید چراغ است. چراغ دوچرخه می تواند از نوع نور ثابت یا چشمک زن باشد. چراغ های ثابت را معمولا در جلوی دوچرخه نصب می کنند تا دوچرخه سوار بتواند به خوبی مسیرهای پیش رو را در جاده های ناهموار در تاریکی شب تشخیص دهد و چراغ های چشم زن نیز در عقب دوچرخه نصب می شوند تا سایر دوچرخه سواران و خودروها در تاریکی شب بتوانند حضور دوچرخه سوار در مسیر را تشخیص دهند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تیشه بنایی این مطلب را مطالعه کنید.

قفل دوچرخه یکی از موارد تجهیزات مورد نیاز دوچرخه کوهستان

همه ما به خوبی می دانیم که قیمت دوچرخه های کوهستان تا چه حد بالاست. این دوچرخه های قیمتی و ارزشمند را به هیچ عنوان نمی توان به حال خود رها کرد. ممکن است بخشی از مسیر ماجراجویی شما پیاده روی داشته باشد و مجبور به رها کردن دوچرخه شوید. در نتیجه باید از قفل های فلزی ایمنی برای دوچرخه استفاده کنید.

کاور دوچرخه

دوچرخه های کوهستانی اغلب ضد آب هستند و زیر برف و باران دچار آسیب نخواهند شد با این حال برای محافظت از دوچرخه در برابر گرد و غبار و ضربه می توان از کاور دوچرخه استفاده کرد که معمولا پوشش هی خوبی هم دارد.

زین ارگونومیک

 دوچرخه سوارهای حرفه ای که در مسیرهای کوهستانی و جنگلی دوچرخه سواری می کنند معمولا برای اینکه ضربات حاصل از برخورد چرخ ها با سنگ های سخت مسیر به زین و نشیمن آن ها وارد نشود از روکش زین ارگونومیک و طبی استفاده می کنند. این زین ها فومی یا ژله ای هستند و دارای راحتی و نمی فوق العاده ای می باشند. در نتیجه احساس خستگی نخواهید کرد.

تلمبه دوچرخه

یکی از تجهیزات مورد نیاز دوچرخه کوهستان تلمبه دوچرخه است. کم باد شدن چرخ های دوچرخه و یا باد شدن بیش از حد چرخها می تواند باعث برهم خوردن تعادل شما در مسیرهای کوهستانی و کاهش سرعت تان شود. به کمک تلمبه می توان باد چرخ ها را تنظیم نمود. تلمبه یکی از تجهیزات ضروری است که هر دوچرخه سواری باید آن را داشته باشد.

زنجیر شکن دوچرخه موردی دیگر از تجهیزات مورد نیاز دوچرخه کوهستان

شکستن حلقه های زنجیر دوچرخه یک دردسر بزرگ آن هم در مسیرهای کوهستانی است. هر چند که به کمک یک آلن همه کاره هم می توان این خرابی را تعمیر کرد اما اگر شدت خرابی بالا باشد چاره جز کمک گرفتن از ابزار زنجیر شکن ندارید.

برای اطلاع قیمت و خرید بیل پردیس با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

کیلومتر شمار دوچرخه

مسیرهای ماجراجویانه مانند مسیرهای جنگلی و کوهستانی اغلب مسیرهای طولانی و پر پیچ و خمی هستند. ورزشکارانی که در این مسیرها دوچرخه سواری می کنند اغلب به میزان مسافت طی شده اهمیت زیادی می دهند. بنابراین اگر قصد دارید مقدار سوخت کالری و انرژی مصرف شده در مسیر را تشخیص دهید باید حتما اقدام به نصب کیلومتر شمار نمایید.

کیف لوازم جانبی

بسیار مهم است که در زمان دوچرخه سواری آن هم در مسیرهای کوهستانی حتما لوازم جانبی مانند آچار و کیت پنچرگیری را به همراه داشته باشید. قرار دادن این وسایل درون یک کیف لوازم جانبی می تواند حمل این ابزارآلات را برای شما ساده تر کند.

قمقمه آب از ملزومات تجهیزات مورد نیاز دوچرخه کوهستان

یکی از تجهیزات مورد نیاز دوچرخه کوهستان قمقمه آب می باشد. دوچرخه سواران در مسافت های طولانی مقدار زیادی از آب بدن شان را از دست می دهند. بسیار مهم است که برای جبران کمبود آب بدن تان حتما یک بطری مخصوص آب به همراه داشته باشید. این بطری ها مختص دوچرخه سواران تولید می شوند و به راحتی می تآن آن ها را به زین دوچرخه های کوهستانی وصل نمود.

کلاه ایمنی

مگر می شود کلاه ایمنی دوچرخه سواری را از قلم انداخت؟ دوچرخه سواری آن هم در مسیرهای کوهستانی بدون شک به کلاه ایمنی نیاز دارد. کلاه ایمنی از آسیب دیدن سرتان جلوگیری می کند و یک تجهیز ایمنی ضروری برای مبتدی ها و حرفه ای ها می باشد.

آرنج بند و زانو بند

آرنج بند و زانو بند دو مورد از مهمترین تجهیزات ایمنی دوچرخه های کوهستانی است که از مفاصل حساس بدن محافظت عالی به عمل می آورند. دوچرخه سواری در مسیرهای پر فراز و نشیب ممکن است هر گونه آسیبی را به دنبال داشته باشد. در نتیجه باید از این دو تجهیز مهم استفاده شود.

برای اطلاع از قیمت و خرید بلبرینگ ایرانی با ما همراه شوید.

عینک دوچرخه سواری یکی از تجهیزات مورد نیاز دوچرخه کوهستان

اگر دوچرخه سوارهای حرفه ای را دیده باشید متوجه عینک های مخصوصی می شوید که به چشم دارند. اما اشتباه نکنید این عینک ها تنها مختص حرفه ای ها نیست. عینک دوچرخه سواری یک ابزار ضروری برای تمام دوچرخه سواران است. این تجهیز تابش خیره کننده نور در روز را کاهش می دهد و مسیر پیش رو را برای شما شفاف و واضح می گرداند.

دستکش دوچرخه

در دست داشتن مداوم دسته های دوچرخه می تواند دست های شما را خسته کند. تعرق دست ها و عدم توانایی در کنترل فرمان از مشکلاتی است که نداشتن دستکش موجب می شود.

پک هیدراتاسیون

یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز دوچرخه کوهستان ، پک هیدراتاسیون همان کوله پشتی های کوچکی است که دوچرخه سواران بر دوش خود می اندازند و در آن بطری آب و سایر وسایل شان را قرار می دهند. اگر قصد دارید مانند یک حرفه ای دوچرخه سواری کنید این پک لازم تان می شود.

آینه دوچرخه

موردی دیگر از تجهیزات مورد نیاز دوچرخه کوهستان آینه دوچرخه است. اغلب دوچرخه ها معمولا آینه ندارند. اما درست همانطور که در رانندگی با خودرو آینه یک ابزار ضروری است برای دوچرخه سواری با دوچرخه های کوهستان نیز باید از آینه استفاده کرد. برگرداندن سر به عقب در حین دوچرخه سواری یک اشتباه بزرگ است. بنابراین نصب آینه کمک می کند تا متوجه خودروهایی که از عقب در حال نزدیک شدن به شما هستند بشوید.

بوق دوچرخه موردی دیگر از تجهیزات مورد نیاز دوچرخه کوهستان

یکی دیگر تجهیزات مورد نیاز دوچرخه کوهستان ، نزدیک شدن به موانع انسانی به هشدار نیاز دارد. از نظر سورین گلدیس شما باید در حین دوچرخه سواری حواس تان به افراد پیاده و سایر دوچرخه ها و وسایل نقلیه باشد. نزدیک شدن شما به آن ها و بالعکس را می توانید به کمک بوق دوچرخه اطلاع دهید. همزمان با خرید دوچرخه های کوهستان باید اقدام به خرید انواع تجهیزات جانبی نیز نمود.

این تجهیزات مورد نیاز دوچرخه کوهستان دارای جنبه ایمنی، ارگونومی و راحتی هستند. کیت تایر تخت، ست کلید آلن، ست پنچرگیری و لوازم ایمنی مانند کلاه و عینک و کفش دوچرخه سواری همگی از جمله این یکی از تجهیزات مورد نیاز دوچرخه کوهستان هستند که راحتی و ایمنی را برای شما در مسیر دوچرخه سواری رقم می زنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *