ابزارهایی که برای باغبانی باید به همراه داشته باشید

نویسنده : admin

206

زمان مطالعه : دقیقه
دسته‌بندی نشده

25مارس2023|36: 15

ابزارهای مهم برای باغبانی

معرفی ابزارهای مهم برای باغبانی موضوع کاربردی برای باغبانان عزیز و سایر افراد که علاقه به این کار دارند می باشد. بسیاری از افراد بعد از فرا رسیدن دوران بازنشستگی به حرفه باغبانی می پردازند. این حرفه نه تنها یک حرفه سرگرم کننده بلکه بسیار هم درآمدزاست. خاک حاصلخیز و پر برکت ایران این شرایط را فراهم نموده تا بتوان انواع محصولات را در جای جای این عرصه پهناور به ثمر نشاند. با این حال برای پرداختن به امور باغبانی چه در سطح حرفه ای و چه در سطح معمولی باید پیش از هر چیز اقدام به خرید ابزارهای باغبانی نمود.

برای خرید بیل پردیس با ما در تماس باشید.

ابزارهای مهم برای باغبانی

هر چه گستره فعالیت های شما در حرفه باغبانی وسیع تر شود بی شک به ابزارآلات پیشرفته تر و مکانیزه نیاز خواهید داشت. در این مطلب ما سعی نموده ایم تا تنوع بالایی از ابزارهایی که برای باغبانی باید به همراه داشته باشید را پوشش دهیم. پس تا انتها  با ما همراه باشید.

اولین ابزارهای مهم برای باغبانی : دستکش باغبانی

زمین های زراعتی پر از حشرات موذی، شاخ و برگ های خاردار و تیغ است که می توانند خراش های سطحی و عمیق در پوست دست شما ایجاد کنند. از طرفی در انجام امور باغبانی شما باید دائما دست های خود را با خاک، کودهای شیمیایی، سموم و آفت کش ها تماس دهید. بنابراین استفاده از دستکش باغبانی الزامی است.

دومین ابزارهای مهم برای باغبانی : چکمه های باغبانی

قدم گذاشتن در زمین های زراعی که پر از حشرات، خاشاک و شاخه های گزنده هستند می تواند پای شما را دچار جراحت و خراش کند. از طرفی برای باغبانی در فصل های بارانی به چکمه های ضد آب نیاز دارید تا بتوانید از میان گل و لای عبور کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید تیوپ فرغون پارس گلدیس با ما تماس بگیرید.

سومین ابزارهای مهم برای باغبانی : بیل و بیلچه باغبانی

بیل زدن یکی از اصلی ترین فعالیت های باغبانی است. برای کندن خاک و کاشتن بذر، جابجا نمودن کود و جابجایی خاک برگ ها باید از بیل استفاده نمود. بیل پارویی نوع بیل باغبانی می باشد که از آن برای حفر گودال های عمیق و درآوردن ریشه گیاه بدون آسیب دیدگی استفاده می شود. بیلچه نیز کارایی زیادی در کاشت گل و گیاه دارد. از بیلچه عمدتا برای زیر و رو کردن خاک گلدان، کاشت گل و کندن علف های هرز استفاده می شود. حفاری های کوچک را به جای بیل با استفاده از بیلچه می توان انجام داد.

چهارمین ابزارهای مهم برای باغبانی : کلوخ شکن

زمین های زراعی و باغبانی پر از کلوخ های سفتی است که حاصل خشک شدن تکه های گل و لای هستند. برای خرد کردن این گلوله های خاکی و سفت از کلوخ شکن استفاده می شود که دارای سر چنگک شکلی می باشد و هدف از آن شخم زدن زمین و نرم کردن کلوخه ها است.

پنجمین ابزارهای مهم برای باغبانی : چنگک

هدف از استفاده چنگک در باغبانی نرم کردن خاک زمین می باشد. خاک هایی که مدت زمان زیادی است رطوبت به خود ندیده اند و یا دچار تراکم بیش از حد شده اند و راه برای جریان یافتن اکسیژن در آنها وجود ندارد به کمک چنگک نرم می شوند. از چنگک این ابزار فلزی دندانه دار برای کندن علف های هرز نیز استفاده می شود.

برای خرید تیوپ فرغون یزد تایر با ما تماس بگیرید.

ششمین ابزارهای مهم برای باغبانی : شن کش

احتمال مخلوط شدن خاک با برگ ها، تکه های سنگ و انواع زباله ها زیاد است. از شن کش برای جداسازی و پاکسازی خاک از ناخالصی ها استفاده می شود. شن کش ابزاری دارای چنگک می باشد که به راحتی می توان توسط آن علف های هرز را بدون آسیب زدن به گیاهان از خاک جدا نمود.

الک باغبانی

ششمین ابزارهای مهم برای باغبانی الک باغبانی می باشد. از الک باغبانی برای جداسازی خاک سالم و تمیز از لابلای برگ ها، تکه سنگ ها،کلوخ ها و گیاهان خشک شده و یا جداسازی آفات از گندم و غلات استفاده می شود.

دستگاه برگ جمع کن

هفتمین ابزارهای مهم برای باغبانی دستگاه برگ جمع کن می باشد; دستگاه برگ جمع کن هم می تواند برگ ها را درون خود مکش کند و با با دمیدن هوا برگ ها را به سمتی خاص هدایت نماید تا جمع آوری آن ها ساده تر شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد استانبولی این مطلب را مطالعه کنید.

دیگر ابزارهای مهم برای باغبانی

فرغون

فرغون یکی از مهمترین تجهیزات باغبانی است که بدون آن امکان انجام امور باغبانی از شما سلب خواهد شد. به کمک فرغون می توان انواع تجهیزات را در باغ جابجا نمود. جابجا نمودن ابزار آلات باغبانی، چمن های هرس شده، شاخه های بریده شده، برگ های جمع آوری شده و کود و خاک به کمک فرغون انجام می شود.

تیلر

تیلر نوعی دستگاه شبیه به تراکتور کوچک است که باغبان ها باز آن برای شخم زدن زمین، زیر و رو کردن خاک، جداسازی علف های هرز و نرم کردن کلوخ ها استفاده می شود.

چاقوی قلمه زنی

از چاقوی باغبانی برای قلمه زدن، وجین کردن، کندن علف های هرز، پیوند زدن و بریدن شاخه ها استفاده می شود.

برای خرید انواع تیوپ فرغون با ما تماس بگیرید.

کودپاش و بذرپاش

دستگاه کودپاش و بذرپاش دستگاهی است که شباهت زیادی به چرخ دستی دارد. با حرکت دادن این دستگاه از درون زمین توزیع مناسب کود و بذر صورت می پذیرد.

دستگاه مه پاش

دستگاه مه پاش برای خنک سازی گیاهان و تامین رطوبت استفاده می شود. این دستگاه قطرات ریز و خنک آب را روی گیاهان اسپری می کند.

اره باغبانی

اره باغبانی دارای انواع دستی و برقی می باشد که از آن ها برای بریدن و هرس کردن شاخه های کوچک و بزرگ و قطع درختان خشک شده استفاده می شود. 

قیچی باغبانی و هرس

از قیچی باغبانی برای هرس کردن شاخه های گیاهان استفاده می شود. جداسازی برگ های خشک شده، پوسیده و آسیب دیده گیاهان به کمک قیچی هرس انجام می شود.

برای خرید انواع لاستیک فرغون با ما تماس بگیرید.

دستگاه چمن زن، حاشیه زن و علف تراش

بلند شدن بیش از حد چمن ها آراستگی را از باغ خواهد گرفت در نتیجه باید از دستگاه چمن زنی استفاده نمود تا حمیط باغ محیطی سالم، ایمن، شاداب و پر طراوت باشد. دستگاه چمن زن برای نزدیک شدن به حاشیه ها دارای محدودیت می باشد. به همین دلیل برای نظم دادن و آراستگی حاشیه های زمین چمن از حاشیه زن استفاده می شود. دستگاه علف تراش نیز برای کندن علف های هرز از زمین استفاده می شود.

شیلنگ و نازل آب پاشی

برای آبیاری باغ باید از شیلنگ و نازل آب پاشی استفاده نمود. این نوع شلنگ ها از هدر رفت آب جلوگیری می کنند و آب را به شکل بهینه در تمام فضای باغ پخش می کنند.

پمپ آب

اگز فضای باغ تان بسیار بزرگ است برای آبیاری زمانبندی شده و منظم زمین باید از پمپ آب استفاده کنید.

سمپاش یکی دیگر از ابزارهای مهم برای باغبانی

سمپاشی فرایندی ضروری برای جلوگیری از حمله آفات است. از دستگاه سمپاش برای پاشیدن محلول و گرد سم استفاده می شود.

نتیجه گیری در باب ابزارهای مهم برای باغبانی

به گفته سورین گلدیس تجهیزات مختلفی برای امور باغبانی در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها وظیفه خاصی دارند. با این حال برای شروع فعالیت باغبانی در یک باغ یا باغچه کوچک نیاز به خرید تمام این تجهیزات نیست. اگر قصد دارید باغبانی را در حیاط خانه یا ویلای شخصی تان انجام دهید خرید چند مورد از تجهیزات ابتدایی کافی است. با این حال برای باغبانی در زمین های بزرگ نیاز به تجهیزات پیشرفته تر دارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *